morgen naar Pnom Penn! - Reisverslag uit Aalst, Nederland van henry en myriam vegchel - WaarBenJij.nu morgen naar Pnom Penn! - Reisverslag uit Aalst, Nederland van henry en myriam vegchel - WaarBenJij.nu

morgen naar Pnom Penn!

Door: myriam

Blijf op de hoogte en volg henry en myriam

11 November 2014 | Nederland, Aalst

Daar zijn we weer! Wat hebben we al veel beleefd de afgelopen dagen!
Rita is weer terug in Nederland en wij zijn naar Angkor Watt geweest , wat geweldig genieten was! Het ritje heen met de tuk tuk, maar ook het dwalen door de prachtige tempels!
Ook zijn we n dag in seam reap gebleven en hebben we het nationaal museum bezocht. ! N dag floating village...ook geweldig! Maar...t allerleukste was toch wel gisteren en vandaag! We zijn nl. Naar de dorpen geweest en de rolstoel afgeleverd bij Signoon! Ze was zoooo blij, maar ook n beetje beduusd...begrijpelijk, lijkt me, als je de mooiste rolstoel met handbike van heel Cambodja krijgt! Jan, Phea en Henry zetten de stoel in elkaar en wij, Signoon, haar moeder, wat familie en ik keken toe.
Voordat we naar de dorpjes gingen, stopten we bij n lokaal marktje en bestelden 6 hygienepakketten voor 6 arme families a 27 dollar, die kunnen we morgen ophalen en rondbrengen met n engelse leraar, leuk! Helaas kon Signoon de stoel nog niet uitproberen, de as is nog niet gearriveerd uit Holland! Komt goed! Kan ze er eerst vast naar kijken en aan wennen!
Innig afscheid..dank..dank..dank en bye bye! Morgen komen we terug!
We gaan ook nog even naar t Moringalandje kijken, helaas is de nieuwe aanplant mislukt, waarschijnlijk te nat geweest?
We krijgen n heerlijke verse kokosnoot...aaaaah...dat smaakt!
Het is erg warm en wij besluiten terug te gaan naar ons hotel, morgen de rest!
s middags even relaxen in en aan t zwembad..en s avonds weer voor 1 dollar met de tuk tuk naar Pub street, soort stratums end...waar we weer lekker eten!
We willen geld pinnen, maar dat valt niet mee..alle automaten zijn leeg! Gelukkig weet n tuktuk driver nog n bank iets buiten de drukte...gelukkig..we kunnen weer vooruit!
De volgende dag worden we weer om 8 uur opgehaald door de tuk tuk driver van baca villa met als bijnaam "monkey" en als hij zn helm afdoet..zien we waarom! Haha
Hij brengt ons eerst weer naar de markt om de 6 pakketten op te halen, die al keurig klaarstaan! Dan gaan we aan de gang voor Signoon en kopen de halve winkel leeg! Potten, pannen, tshirts, deken, mat, veger, kopjes, borden, bakjes, roze schooltas, kussentje, broeken, vest, schriften en pennen...rijst, fruit, vitaminepillen...de tuk tuk wordt boordevol geladen! De engelse leraar is er ook en daar gaan we! Onze voeten bovenop de spullen! Hobbel de bobbel..de weg is soms goed..soms hele diepe kuilen...n belevenis! We worden nagestaard en de kindjes roepen hello!
Signoon is zo blij ons te zien!, en...al die spullen!,, ontroerend hoe ze reageert! We blijven even en alles wordt uitvoerig bekeken...dank u..aukoentsjraan...horen we wel 100 keer! Signoon schrijft nog n klein bedankbriefje voor Stan en dan gaan we...moeder pakt me stevig vast en kust me enkele keren op mn wang...en ook Signoon knuffelt me uitvoerig! Ik kan mn tranen nog net bedwingen!
We gaan de andere pakketten wegbrengen..de leraar weet wel wat arme gezinnen...overal weer die dankbaarheid..wat boffen we toch dat we dit mogen doen, allemaal dankzij die lieve mensen uit Holland die ons geld mee hebben gegeven! Aukoentsraan.., dank jullie wel!
Nog even langs de prachtige healthcare..er zijn 2 vrijwilligers uit holland, die we gisteren ook al hebben ontmoet...en...er is vannacht n klein jongetje geboren! We geven hem n groen mutsje en slofjes, gemaakt door tante Riet!
Dan gaan we terug, n rit van ongeveer n uur...heerlijk genieten in zo n tuk tuk en zoveel te zien! Nog evennaar baca villa, het moringa verwerkingsproces bekijken...hier hebben zon 20 mensen hun werk in! We krijgen uitleg van Phiup en hij regelt ons hotel in Phnom Penn! FIJN...hij laat de tuktuk driver ons via n bureautje terugbrengen, waar we n ticket voor n minibusje hebben geregeld voor morgen...we worden tussen 8.30 en 9.00 opgehaald bij ons hotel en zullen er de hele dag over doen... zon 350 km...de weg iserg slecht! We gaan t beleven! Lieve mensen dat was t voor nu...bedankt voor al jullie leuke reacties en tot in Phnom Penn! Xxxxl

• 11 November 2014 - 08:57

Hennie De Vroom:

Hallo Myriam en Henry, wat geweldig om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken. Nog een hele fijne tijd toegewenst ook namens onze Pieter. Veel liefs Hennie

• 11 November 2014 - 09:38

Petrie:

Geweldig wat jullie allemaal doen en beleven. Veel plezier. Xx

• 11 November 2014 - 09:39

Marjan Pennings:

Hallo daar, wat n avontuur beleven jullie .Fijns,geniet maar lekker! Veel groeten !!

• 11 November 2014 - 09:46

Monique :

ja, het is een lange, slechte weg, maar heerlijk omzet landschap voorbij te zien komen....
    The killing fields en het genocidemuseum zijn een must. Heel indrukwekkend. En nee, hetzelfde niets metleuk en vakantie te maken,maar ík had het niet willen missen! Waar zitten jullie in de stad?

• 11 November 2014 - 13:26

Henry En Myriam Van Vegchel:

In t channsoda guesthouse tegenover het nationaal museum monique! Ben ik vorig jaar ook geweest! Groetjes!

• 11 November 2014 - 18:59

Dorine:

Wat fijn dat jullie het naar jullie zin hebben en zoveel mensen blij kunnen maken. Ik wacht jullie volgende verslag weer af. Ben benieuwd wat jullie dan weer beleefd hebben.xxx

• 11 November 2014 - 20:13

Leo:

mooie reisverslagen, mooi om zoveel mensen gelukkig te kunnen maken.

• 11 November 2014 - 22:38

Rian En Barabar:

Hallo Henry en Mim,
    Weer geweldig om jullie verslag te lezen. We kijken alweer uit naar het volgende. Goede reis morgen en veel plezier liefs x

• 16 November 2014 - 11:42

Ann De La Rambelje:

hoi Hen en Mim,

Wat is het toch weer geweldig om jullie te volgen! Leuk dat jullie dit nu met zijn tweetjes meemaken. En wat maken jullie de mensen toch blij! Xx