phnom penh - Reisverslag uit Aalst, Nederland van henry en myriam vegchel - WaarBenJij.nu phnom penh - Reisverslag uit Aalst, Nederland van henry en myriam vegchel - WaarBenJij.nu

phnom penh

Door: myriam

Blijf op de hoogte en volg henry en myriam

16 November 2014 | Nederland, Aalst

Hallo allemaal, zijn we weer! Ik pak het verhaal op in Siem Reap, waar we woensdag 12 nov. Iets na 9en worden opgehaald door t vip busje..we pikken nog wat mensen her en der op..tot t busje helemaal vol zit!
Vlak achter ons zitten 2 hollandse mensen, broer en zus of neef en nicht uit....Ammerzoden! ! Dat is toevallig...daar komt de handbike van Signoon vandaan, Hoe heet dat bedrijf ook weer? Roan....och..echt? Daar werkt n vriend van hen!....hoe toevallig! De foto van Signoon wordt die avond meteen door geappt! Techniek staat voor niets!
De reis verloopt voorspoedig..de chauffeur gast er flink overheen, maar rijdt wel heel kundig en veilig! Het 1ste stuk is best goed..het 2de soms heel slecht en volgens mij snijdt hij t allerslechtste stuk af, door via n smalle weg te rijden, waar n grote bus of vrachtwagen niet door kan, maar wat ons prachtige dorpjes en mooie groene rijstvelden laat zien. Vlakbij Phnom Penh....krrrrrrtttt...vreemd geluid, aan de kant...Vsnaar kapot..er wordt gebeld, vanuit n hutje komen kindjes met krukjes om op te zitten en al snel komt er n ander busje ons ophalen....keurig geregeld!

Rond half 4 zijn we in het Shansoda hotel, en worden we hartelijk verwelkomd door David, die ons alle dagen helpt en erg vriendelijk en behulpzaam is!
Dit hotel is maar n klein stukje lopen van de Mekong rivier met boulevard, waar we regelmatig even wat gaan lopen of op n bankje naar de mensen en boten gaan kijken!
Wat doen we verder in Phnom Penh.?
* heeeeeel veel marktjes afstruinen om spullen te kopen voor Takeo, waar we maandag heen gaan, tot donderdag...back to basic!..geen telefoon of tablet, slapen op n stretcher en onder het muskietennet..en al die lieve mensen daar weer ontmoeten.
* Bezoeken van het Tol Slueng museum over de Khmer Rouge en alle gruwelijkheden die ze onder aanvoering van Pol Pot hebben uitgevoerd, VERSCHRIKKELIJK!!!! We zijn er zwaar van onder de indruk!
* Hetvieren van onze 39jarige huwelijksdag op donderdag 13-11, met n massage van rug, nek en hoofd van n uur door 2 blinde jongens, zalig! En n taartje bij de Blue Pumpkin, languit op de loungebank, met uitzicht op de rivier..
*jaap en jan uit holland ontmoet, die veel voor de arme mensen en stichting doen, zoals..hutjes bouwen, toiletten bouwen..enz
* 1x gegeten bij n kaarsje, omdat de electriciteit in n groot deel vd stad uitviel..
* alle2 flinke diaree gehad en behoorlijk misselijk, gelukkig maar n dag of 2!
* alvast n hotel in Sihanoukville, recht aan t strand geboekt, van basic naar luxe!

Na Takeo, gaan we donderdag terug naar Phnom Penh en vrijdag naar...White Beach hotel..voor 3 nachten, dan weer Phnom Penh, en dinsdag de 25ste vliegen we dan naar Bangkok, daar nog 2 nachten en dan...Holland!
Henry krijgt al zin in boerenkool!
Na Takeo probeer ik weer n nieuw verslag te schrijven! Tot volgende keer...liefs van deze 2 wereldreizigers! ( die volop genieten van alles!)

• 16 November 2014 - 10:06

Ria:

Geweldig al die avonturen....leuk om te lezen..love

• 16 November 2014 - 12:00

Anjo:

o, ik lees wel dat jullie er echt van genieten, blijf dat lekker doen tot de laatste dag.
    en wat maken jullie weer veel mensen blij, goed bezig. dikke knuffel van mij. xxxx

• 16 November 2014 - 17:54

Dorine:

Al mooie en indrukwekkende dagen gehad dus. En nog mooie dagen tegoed. Geniet er nog van. We wachten vol spanning weer op het volgende verslag xxx

• 18 November 2014 - 17:01

Dimmy:

Ha wereldreizigers! Leuk om jullie verslag te lezen! Geniet van alles, maar eigenlijk weet ik dat jullie dat ook doen. Veel plezier verder! Xxx